Puhuva irtopää

Kolmas hylly vasemmalta

9.5.2006

Erilaisuus on viitteellisyyttä

Kuva kiinteäksi massaksi homehtuneesta vinyylialbumikokoelmasta ei jätä minua rauhaan. Mitä se tarkoittaa? Unessa oli tärkeää, että musiikki oli klassista; nuoret rakastavaiset saattoivat salaisten lemmentouhujensa huumassa kuvitella rispaantuneiden ja lähes soittokelvottomien kamariorkesterilevyjen olevan huumaavinta, iskevintä ja tulisinta rock-musiikkia.

Minä olen nyt nukkunut seitsemän yötä uudessa kodissa. Jokaisen muuton jälkeen unilla kestää hetken saavuttaa edellä mennyt ihminen. Irtopää on julkisesti yksin, itsekseen julkinen. Minulle "päiväkirja" on vain yksi tapa kommunikoida, sen rinnalle voi aloittaa "yökirjan".

Minun blogi-identiteettini on noussut varsinaista itseäni merkittävämmäksi, ja aion iskeä hänet takaisin maantien tomuun nöyrtymään täällä. Koska enhän minä loppujen lopuksi ole mitään muuta kuin puhuva irtopää.